CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

بيتي الثاني .. برتاح هناك

Saturday, August 9, 2008

أزيكم كلكم
عاملين ايه
مش كويسين كده والحمد لله
طيب ماشي

هحكيلكم حدوته لوليتا يوم الخميس
بس الأول في مقدمة صغنتوته
من اول الأجازه وكلنا حاسين انها اجازه بس لحرق الدم
من اول الاجازه وانا قاعده في بيتنا
ومش لاقيه حاجه اعملها
كنت مقرره ايام الامتحانات حاجات كتير اووووووووى
بس ولا حاجه منهم عرفت اعملها
والله العيب مش فيا
بس الظروف ماكانتش زحمه
وكل اما اوضب حاجه ترجع تبوظ
لدرجة اني خلاص كنت اتخنقت من نفسويتي وكنت عايزه اكهربني وارتاح مني
بعد الشر عليكي يا لوليتا يا عسل

المهم بقى اني قررت الاسبوع اللى فات اني هضرب بالظروف عرض الحائط علشان كنت بجد بجد على اخري وكنت قربت ارتكب جنايه
قضيت الاسبوع كله نزول بظبط نفسي واعمل شوبنج
رغم اني بكره البتاع ده بس قولت يلا اعيش دور البنانيت
واخر الاسبوع قلت هعملي مفاجأة
اخدتني ونزلت روحت عزمتني بره على الغدا والعشا
وبعد العشا حضرت حفلة ساقية الصاوي بتاع ام كلثوم بجد اليوم كان تحفه اوي صحيح رجعت هلكانه بس كانت خروجه تستاهل

وانا راجعه بقى اصلا اخدتها مشي
قولت اكمل اليوم
فجيت من اخر شارعنا من الناحية البعيده خالص
ابص اتصدم والاقي فرح سادد الشارع كله من اوله لاخره ولو عايزه تعدي طيري
فلازم اني الف حوالين البيت علشان اوصل
قلت ماشي نلف مش مشكله بجملة المشاوير يعني هي جت على دي
وانا بلف في شارع كده بيطلع بردو على الفرح
فلقيت زحمه كبيره وانا معديه شباب كتير واقفين وصوت طبلة وبيتفرجو ويصقفو
قلت هيييييييييييه الرقاصة جت جت وهطلع اتفرج بقى
مافيش صوره توضح علشان الرقابة



قوم ايه بقى
وانا ماشيه الاقيه رقاص مش رقاصه
هو انا صحيح بقيت اشوف المنظر ده في الشارع كتير بس مش للدرجه دي
قلت يابت طنشي خالص يعني هو انتي كنتي هتتجوزي الشئ ده
ماشي طنشت
جايه من الناحية التانيه بقى لقيت اوبن بوفيه
قولت هييييييييه هاكل لحسن تعبت من كتر المشي
واكيد الفرح مش بتاع حد غريب يعني طالما تحت البيت

طبعاً ده مش شكله بس يلا اجوعكم وخلاص


بس كان في حاجات غريبه مافهمتهاش كده
وبضرب عيني الناحيه التانيه الاقي ايه
احلي رصه لدرينكز
جاتكم خيبه مش عرفينه
ده محل بيبيع ولاموأخده منكر بس بحب اتفرج على شكل الأزايز عنده
وكل الازايز اللى عنده مرصوصه ع الترابيزات
قلت يابت انتي العاقله
دول ازايز زيت زتون بس انتي مش فاهمه
واقنعت نفسي وسكتت
وبعدين شكل الازايز مش غريب عليا
دي واضحه وضوح الزلابيايه في طبق البتنجان المخلل

قلت يابت طنشي خالص هو يعني كان حد عزم عليكي
استغفر الله العظيم انتي اصلا بكبيرك كوباية عصي قصب

بس خلاص
اه نسيت
وانا داخله الشارع بردو لقيت شبوره دخان كده مغلفه الشارع كله
بضرب عيني تحت شباك اوضتي كده الاقي الناس عماله تشرب سجاير
طبعاً المنظر ماكانش يستحمل اني اقف اكتر من كده


هو انا لحد دلوةوقتي مش عارفه ده كان فرح ولا افتتاح غرزه
ناهيكم عن منظر البنات والشباب اللى لو فتحت فيه هحكيلي يومين

خليني ساكته احسن

نيجي بقى للدروس المستفاده :
1 - ماتخرجش من بيتك يوم الخميس

اه صحيح نسيت اقولكم
وانا طالعه ع السلم لقيت حد بيقولي عقبالك وعقبال ليلتك لما تلمينا حواليكي
انا ماكنتش عارفه مين اصلا بيتكلم
بس كنت عايزه اولع فيه
يعني انا قاعده من غير جواز يوم اما اتجوز اعمل فرح زي ده


46 قالو اللى في نفسهم:

perlina said...

ههههههههههههههه
كويس انك انتى اللى زوئلته .. :D:

Princesa ... WHiSPeR said...

بيرلينا بطلي فضاااااااااااااااايح

immigrant said...

عادي الأفراح المريبة دي ماأكثرها
أحسن حاجة في اليوم إنك روحتي ساقية الصاوي
بجد نفسي أروحها
حاسبي قربت أحسد اهو !!

Princesa ... WHiSPeR said...

ايميجرانت :

هههههه وما اكثرها في امبابه اوي اوي يعني

ماتحسديش يا بنوته تعالى معايا وخلاص

blue-wave said...

هههههههههههههههههههههه
والله عسل

حسن حنفى said...

ههههههههههههههه

يوم جمييييييييل

:p

ايه يعني لازم يبقي فيه حريه

:d

للاسف كل الافراح بقت كده

Princesa ... WHiSPeR said...

blue wave:

دكتور عمرو بحاله عندنا
يا مرحبا يا مرحبا نورك غطى على كهربه الفرح هههههه

Princesa ... WHiSPeR said...

حسن حنفي :

وأي جمال
يوم الخميس الجاي ان شاء الله تعالى عندنا هيبقى في فرح تاني اكيد

Mahmoud البطراوى said...

ههههههههههههههههه
زيت زيتون؟؟

والله احسن حاجه اهو تفسير منطقى برضه
الناس مش بتشرب منكر دا زيت زيتون


:)

Princesa ... WHiSPeR said...

بطوط الحبوب:

ماهو انا مش بحب اظلم حد ههههه
والازايز شبه زيت الزتون فعلا

وبعدين انا لسه صغنتته ومش اعرف المنكر ده

ههههههه

حسن حنفى said...

انا اعتزلت التدوين

شكرا لكم

علي قبولي هذه الفتره في عالمكم

Princesa ... WHiSPeR said...

حسن حنفي:
الى اين؟؟

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

حمد لله على السلاااامة
دي ولا رحلة
أليس في بلاد العجائب

الصورة كانت واضحة تماما وكاملة
وقدرتي تاخدينا معاكي لمكان الاحداث


تحياتي
وليد

حنين.. said...

ههههههههههههههههههه
دى رحله يا بنتى
دا كله يووووووووووووووم بس يا مفتريه
بصى انا حطيت المدونه بتاعتك فى المفضله
كل ما هزهق هدخل واقرا... وهتلاقينى بعلق على اى بوست... وساعتها ابقى عديها
ههههههههههههه
تحياتى ليكى
حنين

Princesa ... WHiSPeR said...

عارفه مش عارف ليه :

نورت البلوج يا وليد
وطالما عجبكم البوست كده
وعد اى حاجه تحصل في امبابه سيتي هجيبهالكم لحد عندكم

وعلى فكره في فرح تاني النهارده بس اخر الشارع ومش شايفاه هبقى اجيبلكم اخباره بسرعه

Princesa ... WHiSPeR said...

حنين:

هنا احنا لافعين شعار لا للمكتئبين يعني اول اما تدخلي حتى لو البوست حزين هتلاقي نفسك فرحتي وده وعد تاني

وهستناكي في كل بوست

عروس البحر said...

مفروض نعملك فيلم يا قمر
و نقول مغامرات برنسسا ويزبر
لا و لاهي مشيتي كل ده رغم كل مشاويرك
لا جدعة
ده انتي طلعتي نكتة و مؤدبة محتطيش صورة توضح عشان الرقابة
ههههههههههههههههه
تحياتي

Princesa ... WHiSPeR said...

عروس البحر :
اتريقي اتريقي هههههههه
مغامرات ويسبر فى بلاد العجائب

والصوره بقى يلا لازم نبقى مؤدبين لحسن نتفهم غلط

elkhyana said...

لوليتا لوليتا لوليتا
انا مش عارف اية اسلوبك الجامد ده وعلى العموم خليهم يشربوا زيت زتون وكمان زيت كمون بس المهم ان فرح ميبقاش فيه غير زيت لمون

immigrant said...

يا ريت والله يا لوليتا ينفع آجي معاكي .. مكنتش سيبتك :D

-

أوعي تكوني لسه زعلانة يا بنت :|

Princesa ... WHiSPeR said...

el khyana :

ميرسي يا محمد :)

Princesa ... WHiSPeR said...

ايمجرنت:
اه زعلانه خالث






هو انا زعلانه منك !!

اكيد عمتلي حاجه تضايق

بس بجد مش فاكره هههههههه

immigrant said...

عملت حاجة تضايق ؟؟
إلا تضايق !!
أنا من رأيي عشان أريح ضميري .. إنك تزعلي مني تلات أربع سنين كده ولا حاجة :P


ناس غريبة صحيح
تيجي في المدونة بتاعتي تقولي إنك زعلانة ودلوقتي تقولي مش فاكرة ؟؟
بتعلبي بمشاعري يا آنسة هي مشاعر الناس لعبة ؟
طب عاااااااااا بقى ولو شاطرة سكتيني :((

Princesa ... WHiSPeR said...

يابنتي انتي فاكراني ايه بس
ده انا والله غلبانه وبنسي كل حاجه لاي حد لو زعلني بجد
امال بقى لو انا بستهبل فى حاجه عايزاني افتكرها
غريبه انتي والله

ده انا طيبه خالص مالص

Empress appy said...

بكرههههههههههههه النوعيه دى يا ربى الحمد لله مفيش عندنا منها

Princesa ... WHiSPeR said...

ايه ده آبي هانم بحالها عندنا

ده البوست ده مبروووووك ههههههه

الحمد لله انكم ماعندكوش منها
ممكن اجي اسكن عندكم :)

bastokka طهقانة said...

تصوري نفسي اروح فرح زي ده بشوفه في الافلام بس

منكن تكبري خط البوست شوية اللهي يسعدك
علشان انا نظري شيش بيش

اوروفوار

Princesa ... WHiSPeR said...

بستوكه :
اول فرح يجي قريب هبعتلك اوعزمك عليه ههههههه
بس ماتشوفيش وحش يا بنوته

وحاضر هكبرلك الخط مش عارفه اكتر من كده ايه بس هكبرهولك من عنايا احنا عندنا كام طهقانه

Anonymous said...

بقه بتحبى بريان ادامز يا جميله ..الله ينور احساسك حلو قوى والتانجو وسولو الكمان حاجه هايله بس الفرح ايه لو حصل فرح تانى بالشكل ده ابقى اعزمينى وملكيش دعوه ..مدونتك جميله وروحك واحساسك اجمل ..فى رعاية الله وامنه..

Princesa ... WHiSPeR said...

عايزه اتطلق:

براين "اموشن بيطلع قلوب حمره"

بجد الراجل ده انا بمووووووووووت فيييييييييييه خالص

ومسيري اوى اوى اوى على الكلام الجميل ده
ولو في فرح قريب هكتبلكم على المدونه العنوان واللى عايز يجي ينووووووووووور
بس ساعتها ولا اعرفكم ههههههههه

oRiGiNaL HeArT said...

هههههههههههههههههههههههه
ايه المغامرات دى يابنتى
وبعدين خرجتى لو حدك يابنت انتى
وغدا وعشى كمان
طب كنتى اندهيلى
هههههههه
وبعدين الفرح اللى عندكو دة جامد جدا يلا عقبال ماشوف يومك زيو كدة-وش بيطلع لسانه-

Princesa ... WHiSPeR said...

اوريجينال:
كنت لقيت حد اخرج معاه وماخرجتش

عقبال فرحي اه
لكن زي ده لايونكن
اعنس احسنلي

^-^ LoNeLy ^-^ said...

خرجتى لوحدك ؟ يا دماغك العالية

و كمان عارفة درينكز على كده عارفة اورفانيدس كمان ههههههههههه

و بعدين فرح زى ده كنتى اتصلى بيا اجى :P

Princesa ... WHiSPeR said...

طبعا خرجت لوحدي صغيره انا ولا صغيره علشان مااخرجش يعني
ومالو درينكز بقى اه عارفاه عندك مانع
بس البتاع التاني ده مااعرفهوش

وهبقى اقولك على الفرح الجاي ان شاء الله

shady said...

اهو دا استحالة يبقا فرحي انا يوما ما

انا رديت بناء علي الصور عشان مستعجل مؤقتا وهرجع ارد تاني

انا رديت علي التاج بتاعك عندي يافندم .. اتفضلي شوفيه

تحياتي

شادي

Anonymous said...

good blog


thx 3ll post

Princesa ... WHiSPeR said...

شادي:

تنور في اى وقت ومستنياك تاني
وانا دخلت امبارح شوفت التاج اجاباتك حلو اوى


steel beauty:
thanx 4 u

كلام وخلاص said...

الأول دمك زى السكر بجد ضحكتينى من قلبى ثانيا يا قمر عقبالك طبعا وتعمليه فى الهيلتون بس ابقى افتكرينا
عندى طلب صغير لو مش يضايقك تقولى لى اضيف كليب او اغنية ازاى للبلوج عندى
سلام

نونو said...

دمك سكر وشربات
انتى عثل جداااااااااااا
اسفة ع التاخيييير جدا والله لسة راجعةة

حسن حنفى said...

حضرتك ليكي تاج عندي

ممكن تستلميه

:d

Princesa ... WHiSPeR said...

كلام وخلاص :

هقولك حاضر هدخل البلوج بتاعك واقولك :)

وهفكر بقى ابقى اعزمكم ولا استندل هههههههه
ولا اقولك كل حد يعرف البلوج هبقى اعزمه بس يجي العريس الاول

Princesa ... WHiSPeR said...

نونو :
تيجي وقت اما انتي عايزه متاخره ولا بسرعه هتنوري فى اى وقت :)


حسن حنفي:
حضرتي جايه حاضر
شويه بس وجايه على طووووووووووووول

oRiGiNaL HeArT said...

انتى يابنتى
انتى هربتى ولا ايه
ليكى عندى تاج
وبعدين عاوزاكى تودينى ساقية الصاوى زى ما قولتى
اظهرى بقى انتى مختفية لييييييييه
عاوزة اشوفك اون لاين مرة قبل ما اموت

Princesa ... WHiSPeR said...

اوريجينال :

لو كنتي بتسألي كنتي عرفتي

جايه جايه اصبري شويه

Anonymous said...

اليى بتحب براين ادامز اخبارها ايه يعنى لو مااتطمناش احنا محدش يطمنا عليه كل رمضان وانتى طيبه يا صغنطوطه وان شاء الله تكونى فى احسن حال..

Princesa ... WHiSPeR said...

ربنا يخليكي يا جميييييييييله
انا تمام الحمد لله وبراين كمان تمام هههههه

كل سنه وانتي طيبه يارب :)
ورمضان كريم وسعيد عليكي ان شاء الله