CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

بيتي الثاني .. برتاح هناك

Thursday, October 29, 2009

وماذا بعد ؟!؟

هه !!
هو ايه اللى ماذا

بعد أن أتممتي عامك العشرين؟؟
إلا تدرين إنه نقطة تحول ؟؟

تحول !!؟
يعني ايه؟؟
انا بمر بلحظات سودة
وانتي تقولي تحول ؟؟
اتحول من ايه لايه بقى ؟؟

صدقتي
أسوء لحظات حياتك
وماذا بعد ؟؟

هوووووف
عايزة ايه مني ؟؟
اعمل ايه علشان ترتاحي ؟؟
اقوم انتحر وذنبي ف رقبتك ؟؟
بتقلبي عليا المواجع ليه ؟؟


أريدك انتِ
أريد أن تستيقظي من تلك الغفوة
ماذا بكِ يا فتاة ؟؟
ماذا حدث؟؟

أنا !!
هو ايه اللي حصل !!
مانا زي الفل اهو !!
انتي اللى بتهولي كل حاجه
بتعملي من الحبة قبة

عزيزتي
ارجوكِ الهدوء
هل تمانعين لو طلبت منك ان تجلسي هناك
على ذلك الشاذلونج
إنه مريح جداً
سيساعدك على تملك اعصابك

انتي فكراني مجنونة ؟!!؟؟؟

عفواً حبيبتي
أنتِ فقط تحتاجين الى بعض الصبر
وانا اريد مناقشة بعض الأشياء معكِ
اجلسي من فضلك

الله اما طولك يا روح
حاضر اديني قعدت

اعلم انكِ من عشاق الموسيقى الكلاسيكية
سأضع لكي مقطوعة تحبينها كثيراً

صبرني يارب
انتي عايزة مني ايه ؟؟
طب واخرة اللى بتعمليه ده ايه ؟؟
وليه انتي مهتمه بيا كده ؟؟

حبيبتي انا نصفكِ الأخر
واتعذب كثيراً لما وصلتي إليه
ولا يرضيني ان اراكِ على هذة الحال
أنتِ اللتي كانت ضحكتها تجعل ما حولها فردوس
وإبتسامتها تضئ الكون
وتحيل الليل نهار

:(
بتقلبي عليا المواجع

ليست مواجع يا حبيبتي
وبإمكاننا التغلب عليها
فقط اثبتي
واستمدي قواكِ من الله
إنه خالقك وعالم حالك

يااااااااااااااااااارب
إلهي انت تعلم كيف حالي
فهل يا سيدي فرج قريب ؟!!؟؟؟

نعم يا حبيبتي ان الفرج قادم لا محال
قال ربكِ جل فى علاة
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ


مابكِ لا تطيقين صبراً
لست اول من تعرض لما تتعرضين له

خلاص تعبت
تعبت اوي
كل حاجه ضاغطة عليا
ضغط في البيت مايتوصفش
و ضغط فى المذاكرة
وتأنيب ضمير لأني حاسه اني بعمل حاجات غلط
و ضغط من الوقت بيضغط عليا وبيضغطني في حاجات كتير
و و و و و و و
تعبت

حبيبتي تذكري قول الله لكِ
وَلاَ تَيْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ

يا الله يا ولي الصابرين
بس انا فعلا مخنوقة
ومش عارفه اعمل ايه علشان اعصابي تهدي

حبيبتي
هلم فتوضئِ و أقيمِ الليل
وكل عام وانتي إلى الله اقرب
اليوم هو بداية عام جديد
ابدأية بحبك لنفسك
و حبك لربك
تغلب على ما فاتك
الحياة لا تحلو بدون صعاب


عندك حق
كل سنة وأنا طيبة
كل سنة وأنا قوية
كل سنة وانا ناجحة
كل سنة وانا متطمنة
كل سنة وانا قلبي منور
كل سنة وانا الدنيا حواليا
كل لحظة وانا راضية ربي
كل سنة وأنا ... أنا

مازلت هناك في بيتي الأخر
ولكن هذا البيت الشاهد على الكثير والكثير لا اريد ان اتركه خراب في مثل هذا اليوم
انه يوم مولدي

3 قالو اللى في نفسهم:

mohamed ghalia said...

كل سنة وأنتى طيبة
كل سنة وأنتى قوية
كل سنة وانتى ناجحة
كل سنة وانتى متطمنة
كل سنة وانتى قلبك منور
كل سنة والدنيا حواليكى
كل لحظة وانتى راضية ربك

ربنا يسعدك دايما
وبإذن الله الى جاى يكون أحلى

Princesa ... WHiSPeR said...

ميرسي يا محمد ربنا يكرمك

Kiara said...

كل سنة وانتي طيبه ياقمر

وانتي صغننه لسه الايام الحلوه قدامك بس خليكي قريبه من ربنا دايما