CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

بيتي الثاني .. برتاح هناك

Sunday, September 14, 2008

باك تو سكول وباك تو يو

باك تو يو اول الاول
وحشتوووووووووووووووووووووووووووووووووني من هنا لحد القطب الشمالي
بجد بجد ارتحت اوى من الاجازه اللى اخدتها من كل الناس دي بس كان ناقصني وجودي في وسطكم
وحشني دخول بلوج كل واحد منكم اتفرج وأتاثر ابكي معاكم واضحك معاكم وافرحلكم من قلبي
بس خلاص جيت اهو ومش هسيبكم تاني ان شاء الله


نرجع بقي للموضوع الأصلي اللى رجعالكم بيه
BaCK To SCHooL

حاسه ان الكلية وحشتني اوى خير الله اما اجعله خير
اه والله
اصل انا من الناس العبيطه دي اللى بتحب الدراسه ووجع القلب
بس بقى
ففي البيريك اللى اخدته كنت قاعده مع نفسي اتدبر كده واشوف ايه اللى ناقصني فى الكليه
علشان كل اللى فاضل سنتين ولازم استغلهم بقى
وبعدين نفسي اشوف تقدير امتباز ده بدل الجيد المرتفع
فسووووووووووووو بقى يعني هعمل ايه

طلعت فرمان من قصر الأميرة لوليتا ينص على الآتي:
1. هروح اشتري كشكول محاضرات على قد اما اقدر يكون متقسم 13 مادة عدد المواد اللى عندنا - رقم نحس اي نو-
2. هشتري اقلام كتير علشان اكتب بيها فى الكشكول
3. هنزل الكليه يوم السبت ان شاء الله رغم اني متأكده ان القسم اجازة بس غتاته وهروح اخد الجدول بقى
4. ناويه ابقى طالبه ملتزمه وعندها دم وبتذاكر
5. مش عارفه بقى بس ناويه والنية لله بقى اني اتلم واحضر محاضراتي حتي الدكاتره البارده بردو هحضرلها وأمري لله
6. الالتزام بكل الكلام اللى فوق


ههههههههههه والله انا لاسعة ودماغي فاضية
يلا اسيبكم بقى انا واروح اعمل اى حاجه

واستنوني في البوست الجاي إن شاء الله مع رمضانيات لوليتا
هحكيلكم بلاووووووووووووووووي

سلام سلام

35 قالو اللى في نفسهم:

حسن حنفى said...

اخيرا عوده ميمونه اتجوزت عوده ميمون

:p

يارب تحققي اللي عاوزاه

immigrant said...

يا هلا اتنين تلاتة
ويلكم باك
يا دي النور يا دي النور

نورتي بلوجر دوت كوم كله تاني يا لوليتا .. مستنيين نطاتك في المدونات كلها :P

وويلكم باك للدراسة العزيزة ..
وربنا يوفقك طبعا .. بالنسبة ليا بحب الدراسة لبُعد آخر .. ميزتها : إني لما معملش حاجة أحس إني مبعملش حاجة مع إني ورايا مليون حاجة وباخد حقي في الرخامة ..
لكن لما معملش حاجة ومش ورايا حاجة بيكون إحساس ممل ..

المهم نورتي :D

Princesa ... WHiSPeR said...

حسن حنفي :
ميمون مين يابني وميمونه مين
ماشي ربنا يقبل منك ويرزقك بمثل ما دعوت به :)

Princesa ... WHiSPeR said...

immigrant :
بعد محاولة مستميته فى فهم اللى بتقوليه الحمد لله ايقنت الموضوع وفهمت انتي عايزه تقولي ايه ههههههههههه
ادي اخرةا لروسي البت مش عارفه تركب كلمتين على بعض

همسات دافئه said...

ههههه
ربنا يوفقك
مش انا اتخرجت السنه ده:))
ومبسوطه جدا رغم انى كنت بحب كليتى اوى عشان لمه صحابى والضحك والتهييس بس خلاص كفايه كده بقى:)
يارب تخلصى الى باقى على خير وتشوفى الميم ده ان شاء الله
أقولك على سر
انتى شبهى
حاسانى فى كلماتك مش عارفه ليه وخصوصا انا الواهمه ام من حولى
تحياتى
شيماء:)

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) said...

هاى لوليتا
بوست معبر بس لا يعبر ان الواقع الطلابى
كل طالب حاليا يتمنى انه لا يذهب الى الدراسه
بس بالنسبة لك حلو وجميل
وده شيىء احييكى عليه


تحياتى

Princesa ... WHiSPeR said...

همسات دافئة:

اهلا بيكي فى البلوك نورتيني
واكيد فى تشابه واضح بعيد عن كلمات البلوج وواضح من الاسم :)
ومبروك علىا لتخرج مع انها متأخره
بس ابقى تعالى بقى هنا كتير

Princesa ... WHiSPeR said...

ABOALI:

نورت البلوج بتاعي
والبوست فعلا مالهوش اى علاقه بالواقع الطلابي لاني فى دي بختلف عن 90% من طلبة مصر

Anonymous said...

باك تو يو ..دى من اكتر الاغانى اليى بحبها لبريان ادامز..فكرتينى بيها .
وباك تو سكول ..كانت من اجمل لحظات حياتى زبرضه فكرتينى بيها ..
بس اليى مش فكرتينى بيه انى كنت مش مجتهده زيك كده بعيدعنك كنت مقضيه اليوم الدراسى فى المكتبه ..
بس عودا حميدا يا برنسيس للدراسه ركزى كده عشان الامتياز عارفه لو جبتى امتياز هجبلك حاجه حلوه ..
احتمال كيس سكر..
نورت بلوجايتك يا قمر وحشتينى يا برنسيستى..

Princesa ... WHiSPeR said...

عايزة اتطلق:
وحشااااااااااااااااااااني خااااااااااااااالص
ومستنياكي تيجي تردي من بدري

طبعا نورتي البلوج لو مش انتي اللى هتنوري مين اللى هينور

وانا بكتب باك تو يو قلت دلوقتي هتيجي وتقوليلي دي اغنية براين هههههههههه

بس شوفتيني بقى انا شاطره وبذاكر ازاى
هسمع الكلام وهذاكر اكتر ان شاء الله بس مش عايزه سكر
عايزه عرييييييييييييس هههههههه
ماشي
خلاص اتفقنا

عايش... ولكن !!!! said...

ههه انا كنت بعمل زيك كده بس خلاص عرفت اللى فيها
احنا بق ع الفاضى
اصل الدكاتره الغلسه لو حضرتى مره فالتانيه ممكن تموتى من الغيظ وانتى جوه
عموما ربنا يوفقك وتمشى علي الكلام اللى قولتيه

Princesa ... WHiSPeR said...

عايش ولكن :
لا لا انت مش فاهم اللى فيها
اصلي كده كده بيبقى معايا 3 حاجات
الموبايل وكشكول فاضي وكتاب
فلو زهقت همسك الموبايل اسمع اغاني او همسك الكتاب اقراه او هقعد ارسم فى الكشكول فشووووووووور مش هزهق
ولو الموضوع بقى صعب شويه هبقى انام هههههه

me said...

والله عاجبنى كلامك و المود دا
انا برضه على الرغم انى خلصت
و انى لسه مستلمتش نيابتى فى الجامعه بس جبت كتب و بذاكر ماجستير من دلوقت

ايييوووون

اصل اللى يه داء مش بيبطلوا
و يموت الزمار و صوابعه بتلعب

و اسمعى كلامى احضرى الماضرات و التزمى و هتجيبى امتياز
اسالينى انا
و ربنا يكرمك انشالله السنه دى

تشااووووو

Princesa ... WHiSPeR said...

مروة الجميلة :

ذاكري ذاكري مافيش احلى من المذاكره
وربنا يقدرك وتاخدي الماستر فى اقرب وقت وبامتياز مع المرتبه كمان

كان نفسي من زمان الاقى حد مقتنع زيي بأن المذاكرة دي داء فعلا وماحدش بيعرف يبطلو
حتى لو مش بنذاكر بس بيبقى جوانا الاحساس العجيب ده
وحاضر هسمع الكلام ولو ماجبتش امتياز هاجي اكهربك هههههههه
تشاو يا جميله :)

كيكى عوووووو said...

انا جة ..جت يا ردالة
لولىىىىىىىىىى
لولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
اخيرا ظهرتى يا وحشة اوعى تغيبى تانى ابدااااااا على الى بيحبوكى
هااا
يااااااااااااةة
احساس الجامعة وكدة
وسندوتش الجبنة بالقوطة
ههههههههههههههه
ربنا معاكى يا حبيتى
اموااااااااة
عووووووووووووو

كلام حسام said...

حمد لله علي السلامة يا غالية
يا غالية جدا
نورتي ارض المدونات من تاني

Princesa ... WHiSPeR said...

كيكي العسولة:
انا جه دي بتاعتي انا بدل اما اكهربك هههههه
انا جيت اهو ومش همشي تاني ان شاء الله
بقى يا مفتريه كل ذكريات الجامعة عندك هي ساندوتش الجبنه بقوطه ههههههههه
يا قلبك يا شيخه

Princesa ... WHiSPeR said...

كلام حسام:
بردو شملولي انا مصممه على شملولي علشان معلق معايا اوى

الله يسلمك
المدونات منورة بيكم كلكم
انا نقطة فى بحر :)

Anonymous said...

حمد لله على سلامتك

بس انا بقى مع أنى لسة حدخل سنة أولى جامعة إلا أنى متضايقة جدا و مش عايزة أروح الجامعة خااااااالص مع أنى داخلة الكلية اللى حبتها و أخترتها
بس مش عارفة ليه مش عايزة أروح و خايفة من العالم ده أوى

Princesa ... WHiSPeR said...

انا ودماغي:
الله يسلمك :)

بصي كان عندي نفس احسساسك ده سنه كامله فى الكليه
سنه اولى الله لا يعيدها
بس بجد اكتشفت ان الاربع سنين بتوع الكليه هقضيهم بالطول ولا بالعرض لازم يتقضو اصلا مش بمزاجي
فسوووو بقى
ليه انتي ماتعشيش السنين دي بمزاجك
بجد العمر مافيهوش مليون اربع سنين يعني
عيشي واتعرفي على ناس وجربي نوع جديد من الحياة

شموسة said...

حمدلله ع السلامة ياجميل...
جميل انك مشتاقه للدراسة وبدأتي تجهزى نفسك .
وكمان جميل تخطيطك بس سيبك من حكايه النوم والرسم دى مش هتوصلك للتقدير اللي بتتمنيه

منتظراكي تنورينى
تحياتي ليكي
شموسة

Coca said...

مش عارفه بقى بس ناويه والنية لله بقى اني اتلم واحضر محاضراتي

ك سنه بقول الجمله دي بالظبط ونفسي اطلع راجل اصدي اطلع اد كلمتي مره
ربنا يوفقك يارب

مـجـنـووون said...

ربنا يوفقك ويحقلك كل أمالك

بس متنسيش المسطره والمساحه ههههههههه

تقبلي مروري
مجنووون

Princesa ... WHiSPeR said...

شموسه :
الله يسلمك :)
بس النوم ده اخر وسيلة لو الدكتور فعلاً يخنق مالهاش حل تاني
اهو اسمع كلمتين وانا نايمه احسن من مافيش

Princesa ... WHiSPeR said...

coca:
اهو اديني بحاول يمكن اثبت على الكلمه دي واطلع قدها :)

Princesa ... WHiSPeR said...

مجنون:
اشتريت الكشكول والقلم والحمد لله
هههههه
تنور البلوج فى اى وقت :)

Anonymous said...

القمر القمر القمر..
اليى فاهمنى ..بقه ايه الجمال ده عرفتى انا كنت هقول ايه ...
بعدين ايه الكلام الحلو ده انا محدش هيعرف يكلمنى بعد كده..
شكرا يا جميلة البرنسيسات على ذوقك..
ويا رب تبقا دراسه سعيده ان شاء الله
وعريسك عندى ولا يهمك..
سلام يا قمرى..

Anonymous said...

القمر القمر القمر..
اليى فاهمنى ..بقه ايه الجمال ده عرفتى انا كنت هقول ايه ...
بعدين ايه الكلام الحلو ده انا محدش هيعرف يكلمنى بعد كده..
شكرا يا جميلة البرنسيسات على ذوقك..
ويا رب تبقا دراسه سعيده ان شاء الله
وعريسك عندى ولا يهمك..
سلام يا قمرى..

Anonymous said...

القمر القمر القمر..
اليى فاهمنى ..بقه ايه الجمال ده عرفتى انا كنت هقول ايه ...
بعدين ايه الكلام الحلو ده انا محدش هيعرف يكلمنى بعد كده..
شكرا يا جميلة البرنسيسات على ذوقك..
ويا رب تبقا دراسه سعيده ان شاء الله
وعريسك عندى ولا يهمك..
سلام يا قمرى..

Anonymous said...

القمر القمر القمر..
اليى فاهمنى ..بقه ايه الجمال ده عرفتى انا كنت هقول ايه ...
بعدين ايه الكلام الحلو ده انا محدش هيعرف يكلمنى بعد كده..
شكرا يا جميلة البرنسيسات على ذوقك..
ويا رب تبقا دراسه سعيده ان شاء الله
وعريسك عندى ولا يهمك..
سلام يا قمرى..

Anonymous said...

القمر القمر القمر..
اليى فاهمنى ..بقه ايه الجمال ده عرفتى انا كنت هقول ايه ...
بعدين ايه الكلام الحلو ده انا محدش هيعرف يكلمنى بعد كده..
شكرا يا جميلة البرنسيسات على ذوقك..
ويا رب تبقا دراسه سعيده ان شاء الله
وعريسك عندى ولا يهمك..
سلام يا قمرى..

كلام على بلاطة said...

كل عام وانت بخير

Princesa ... WHiSPeR said...

كلام على بلاطه :
وحضرتك بخير


عايزه اتطلق :

شوفتي فهماكي ازاى "وش بيطلع قلوب احمره"

على فكرة مستنيه العريس بعد العيد هههههه
اتصرفي بقى

حنين.. said...

يا قمورتى
واناكمانى ان شاء الله
كنت حاطه فى دماغى انى لازم اعمل كل الكلام اللى قولتيه
يلا نشحع بعض
وبعد فتره نسأل بعض على اللى عملناه
كل سنه وانتى طويبه
دمتى بخير

Princesa ... WHiSPeR said...

حنين:

بس كده يابنوته
تعالي كده كمان شويه اسأليني ايه اخبار الكليه هتلاقيني نسيت انا فى سنه ايه هههههه
رحت الكليه النهارده فى الحر البشع ده ماقدرتش اطلع السلم وفضلت قاعدة تحت
كنت حاسه وانا عطشانه اني بتعذب زي مسلمين قريش ايام الكفار

بس على مييييييييين بعد رمضان وعليكي خير ههههههه
وانتي طيبه يا بنوته :)